وبلاگ حیدر مهدیخانی

بیشتر مربوط میشه به مکعب روبیک

وبلاگ حیدر مهدیخانی

بیشتر مربوط میشه به مکعب روبیک

جواب سری سوم از سوالات

سلام

 

سوالاتت اینا بود که جوابهاشو الان میگم:

1. روزی چند تا فرمول حفظ کنم

2. چقدر طول میکشه تا همشو حفظ کنم

3. برخی از فرمولهای من از فرولهای شما سرعتی تره. چطوری براتون بفرستم

 

تموم سوالاتت اینا بود دیگه؟ آره؟

 

حالا جواباش:

1. روزی چند تا فرمول حفظ کنم:

این مورد رو بارها و بارها گفتم!!

چند تا حفظ کردن بستگی به حوصله خودت داره.

اما به نظر من برا خودت یک برنامه بزار.

مثلا روزی چهار تا از فرمول های مرحله F2L رو حفظ کن و همون روز رو بطور کامل با همون چهار تا فرمول تمرین کن! بازم میگم، تعدادش بستگی به خودت داره؛ اما نظمش مهمه.

بعد که F2L تموم شد، سعی کن برای مدتی با فرمول های F2L تمرین کنی و سراغ PLL و OLL نری.

وقتی سرعتت در مرحله F2L کمی خوب شد، اونوقت برو سراغ مرحله های بعدی!

مرحله های بعدی رو هم همینطوری حفظ کن. یعنی با نظم.

 

اما پیشنهاد من اینه: شما از مرحله آخر به اول حفظ کن. یعنی اول فرمول های PLL رو حفظ کن، بعدش OLL و بعدش F2L.

دلیلی که میتونم برای این بیارم اینه که مرحله های PLL و OLL زیاد به درد میخوره. چون تا مرحله F2L رو میتونی با روش لایه لایه حل کنی. اما بعد از F2L تعداد فرمول هایی که با روش مبتدی برای حل روبیک نیاز هست، طولانی و خسته کننده میشه. برا همین اول PLL و OLL رو یاد بگیر، بعد برو سراغ F2L.

باز نیز تأکید میکنم که خودت هر جور راحتی، همونطور عمل کن!!!

 

2. چقدر طول میکشه تا همشو حفظ کنم:

بستگی به برنامه ای داره که در بالا گفتم که تو برا خودت نوشتی.

حفظ کردن فک نکنم چیز زیادی طول بکشه. اما برای سریعتر شدن، به زمان احتیاج داری و این زمان بستگی به تمرین و برنامه خودت داره!

وقتی تمام فرمول ها رو حفظ کردی، هنگام حل با سرعت بسیار کمی قادر به حل روبیکت خواهی بود!

حتی تا جایی که با روش مبتدی سریعتر از روش "فردریک جسیکا" حل میکنی.

اما با تمرین و استفاده از دیگر آموزش های مربوط به حل روبیک که در فروم روبیکر به آدرس http://forum.rubiker.ir قرار داده شده که توسط دوستان عزیزی چون "مجید قطب الدینی"، "محمد آقایی" و ... تهیه شده، میتونی سرعتت رو بیشر کنی و رکوردت رو به زیر 20 ثانیه هم برسونی.

فاکتورهای مهم دیگه ای هم به غیر از یک روش سرعتی لازم هست برا رکورد زدن. مثلاً:

- روبیک خوب و روون

- پیش بینی حرکت بعدی

- تقویت دید فضایی

- و ...

در مورد هر یک از موارد بالا در فرومی که آدرسش رو در بالا نوشتم، آموزشهایی توسط افرادی که رکوردار هستن، قرار داده شده.

 

آموزشی که من قرار دادم فقط برای آشنایی مبتدیان با روش فردریک جسیکا هستش و برای رکورد زدن کافی نیست!!!

بسیاری از افراد با روش F2L, OLL, PLL آشنایی کافی ندارد و آموزش هایی که در براش ساخته شده، پاسخگوی نیازهاشون نیست. برا همین این آموزش کامل رو ساختم که روش F2L, OLL, PLL رو درک کنن و بدونن منظور از این روش چیه!!

 

3. برخی از فرمول های من از فرمول های شما سرعتی تره، چطوری براتون بفرستم؟:

خب مسلماً هم همینطور خواهد بود!

چون هر چند روز فرمول های جدید که هم کوتاهتر و هم خوشدستر هستند برای مراحل مختلف ساخته میشه و برای اینکه رکورد بزنی، نباید به یک فرمول اکتفا کنی!!!

یعنی باید از هر طرف بتونی فرمول حل رو بزنی.

برای مثال اگه مهره ی گوشه ای و لبه ای در مرحله F2L اونجوری که در شکل نشون داده شده در روبروی خودت قرار نگرفت، بدون اینکه مکعب رو تو دستت بچرخونی، باید بتونی فرمول مربوطش رو در اون حالت هم بزنی!!!

 

این هم یک لینک از فرمول های سریعتر و خوشدست تر که میتونی جایگزین فرمول های قرار داده شده در آموزش کنی!

این فرمول ها توسط آقای "محمد آقایی" که در فروم روبیکر با نام کاربری webyou در حال فعالیت هستند، جمع آوری شده...

http://forum.rubiker.ir/showthread.php?tid=6231&pid=70786

 

اگه شما هم فرمول سرعتی و خوشدستی دارید میتونید از طریق:

الف. یاهو مسنجر

ب. ایمیل

ج. پیامک

د. قرار دادن در بخش نظرات همین وبلاگ

هـ. و...

اگه دقت کنی، برای تمام مراحل اسمی در نظر گرفته شده! فقط کافیه فرمول رو با ذکر نام مرحله برام بفرستی

مثلاً برای مرحله F2L اینطوری بفرست

Dd3

U R U' R' d' L' U L

یا مثلا برای مرحله OLL:

Case #25

 l U' R U R' l' U2 F R' F' R

برای مرحله PLL هم که:

#08 - Parallel Lines

(y2) R' U2 R d' R' F R2 U' R' U R' F R U' F

 

امیدوارم موفق باشی!!!!



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد