وبلاگ حیدر مهدیخانی

بیشتر مربوط میشه به مکعب روبیک

وبلاگ حیدر مهدیخانی

بیشتر مربوط میشه به مکعب روبیک

رفع گیر در مرحله F2L

به نام خدا

 

سلام خدمت دو عزیز 9180001837 و 9140003063

که مشکلتون مثل هم بود و همونطور که خدمت شماره اولی قول داده بودم که تا شنبه جواب رو در وبلاگ میزارم، حالا اینکار رو میکنم و جواب رو میزارم! شماره دوم هم همین چند ساعت پیش تماس گرفته بودن.

 

مشکل شما در مرحله F2L بود که با پیدا کردن 4 حالت مورد نظر مشکل داشتین!

بعد از مرحله بعلاوه، از 42 حالت F2L ، چهار تا فرمولش رو ما نیاز داریم که باید پیداش کنیم و فرمول های مربوط به اون حالت ها رو اجرا کنیم.

با اجرای فرمول مورد نظر، فقط دو تا مهره ی گوشه ای و لبه ای در جای صحیحشون قرار میگیرن.

 

در آموزش های روش فردریک، برای اینکه تعداد حالت ها زیاد نشه، فقط حالت های دو تا رنگ قرمز و سبز رو قرار میدن و حالت های رنگ های دیگه رو با توجه به این دو رنگ پیدا میکنن و فرمولش رو اجرا میکنن!

در غیر اینصورت مرحله F2L ، 168 تا حالت میشد!!!

 

چون رنگ سمت راست قرمز سبز هست، و حالت ها مطابق این پیش میره، پس سه حالت رنگ های دیگه مطابق زیر میشه:

- سبز و نارنجی

- نارنجی و آبی

- آبی قرمز

 

من فقط یک مثالش رو میزنم و بقیه رو خودتون پیدا کنید. (اگه نتونستید، چند تا مثال دیگه هم میزارم)

 

مثال حالت Ru2 رو میزنم:

 

برای رنگ های قرمز و سبز

گام اول. روبیک رو با روش مبتدی بطور کامل حل کنید.

گام دوم. روبیک رو طوری در دست بگیرید که رنگ سفید پایین، رنگ زرد بالا و رنگ قرمز روبرو قرار بگیره

گام سوم. این فرمول رو روی روبیک اجرا کنید:

R U' R' U F' U F U'

حالا مکعب باید به این شکل دربیاد:


گام چهارم. با اجرای فرمول زیر در همان حالت گام دوم، دو مهره ی وسط(سبز و قرمز) و کرنر(سفید، سبز، قرمز) در جای صحیحشون قرار میگیرن:

d R' U' R d' R U R'

 

این حالت و شکل برای رنگ های سبز و قرمز قرار داده شده.

در سه حالت رنگ های دیگه رو هم توضیح میدم.

 

برای رنگ های سبز و نارنجی

گام اول. روبیک رو با روش مبتدی بطور کامل حل کنید.

گام دوم. روبیک رو طوری در دست بگیرید که رنگ سفید پایین، رنگ زرد بالا و رنگ سبز روبرو قرار بگیره

گام سوم. این فرمول رو روی روبیک اجرا کنید:

R U' R' U F' U F U'

حالا مکعب باید به این شکل دربیاد:


گام چهارم. با اجرای فرمول زیر در همان حالت گام دوم، دو مهره ی وسط(نارنجی و سبز) و کرنر(سفید، نارنجی، سبز) در جای صحیحشون قرار میگیرن:

d R' U' R d' R U R'

 

برای رنگ های نارنجی و آبی

گام اول. روبیک رو با روش مبتدی بطور کامل حل کنید.

گام دوم. روبیک رو طوری در دست بگیرید که رنگ سفید پایین، رنگ زرد بالا و رنگ نارنجی روبرو قرار بگیره

گام سوم. این فرمول رو روی روبیک اجرا کنید:

R U' R' U F' U F U'

حالا مکعب باید به این شکل دربیاد:


گام چهارم. با اجرای فرمول زیر در همان حالت گام دوم، دو مهره ی وسط(آب و نارنجی) و کرنر(سفید، آبی، نارنجی) در جای صحیحشون قرار میگیرن:

d R' U' R d' R U R'

 

برای رنگ های آبی و قرمز

گام اول. روبیک رو با روش مبتدی بطور کامل حل کنید.

گام دوم. روبیک رو طوری در دست بگیرید که رنگ سفید پایین، رنگ زرد بالا و رنگ آبی روبرو قرار بگیره

گام سوم. این فرمول رو روی روبیک اجرا کنید:

R U' R' U F' U F U'

حالا مکعب باید به این شکل دربیاد:


گام چهارم. با اجرای فرمول زیر در همان حالت گام دوم، دو مهره ی وسط(آبی و نارنجی) و کرنر(سفید، آبی، نارنجی) در جای صحیحشون قرار میگیرن:

d R' U' R d' R U R'

 

این فقط یک حالت Ru2 برای چهار تا حالت رنگ(قرمز و سبز – سبز و نارنجی – نارنجی و آبی – آبی و قرمز) بود و حالتهای دیگه هم به همین شکل هستش.

 

به نظرم یکم پیچیده توضیح دادم، اما اگه یکم با دقت بخونین، فک کنم دیگه مشکلتون حل بشه.

 

اگه مشکلتون حل شده باشه یا نه در قسمت نظرات بهم بگین

 

موفق باشین 

نظرات 11 + ارسال نظر
Peter شنبه 30 اسفند 1399 ساعت 15:37

این مرحله اخر که سفید هست . ینی اینک جلو راست بالا راست راست بالا بالا چپ راست عقب جلو چپ . اینجا سفید نمیشه مثبت

kian چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 22:53

الان همه این 42 حالت باید یاد گرفته بشن؟؟؟؟؟ :|

اگه بخوای رکوردهای زیر 10 ثانیه رو تجربه کنی، بله...

saman دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 11:37

داداش دمت گرم عالیه. فقط راجع به روش جسیکا یه سوال: تو مرحله f2l بعضی از قطعه های لبه ای مورد نظر تو لایه دوم قرار میگیره و باید آزاد بشه که وقتم میگیره.میشه نحوه آزاد شدنشو بگی. ممنون میشم. (با فیلم باشه چه بهتر )
مثال: حالتDd رو میخوایم اجرا کنیم ( میتونیم با set up حالت و ایجاد و فرمولو بزنیم اما صحبت من تو حل یعنی در جریان حل مکعب). مکعب گوشه ای درسته یعنی تو لایه پایین و صحیح قرار داره اما مکعب قطعه ایش رفته بین دو رنگ دیگه تو لای وسط قرار گرفته و باید آزاد بشه. چکار کنیم؟

حسین یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 ساعت 00:05

سلام داداش حیدر.ممنون از راهنمائیت.مونده بودم فرمولهای set up به چکار میان که با مطالعه این مطلب یه چیزایی دستگیرم شد .بازم ممنون.
حسین.

آقای مهدیخانی اگه لطف کنید فرمول ها رو و حالتی رو بذارید البته تصویری ممنون میشم

محمدرضا سه‌شنبه 12 مهر 1390 ساعت 14:48

lممنون آقای مهدیخانی مشکل من 3063...914 حل شد . در ضمن اگه حل روبیک هرمی حجمی رو بلدید لطفا آدرس سایت رو بدید و یا در وبلاگتون بذارین من ممنون میشم

حیدر مهدیخانی شنبه 9 مهر 1390 ساعت 08:28

اگر مشکلتون حل نشد، فرمول ها رو بصورت تصویری بزارم

در مورد سوال اول اگر الزامی نیست شما که در مورد این حالت که خانه ی دو وجهی در لایه دوم باشه در فایل آموزشی توضیح ندادید شما در تمامی حالت هایی که توضیح داده اید دو خانه در لایه سوم هستند و فرمول این حالت را نگفته اید

چرا
گذاشته شده
اگر به حالتهای
Dd1 و Dd2
Rd1 و Rd2
Fd1 و Fd2
Uu1 و Uu2
و... الی آخر
دقت کنی میبینی که مهره دو رنگ در لایه میانی قرار داره

آقای مهدیخانی 2سوال دارم
1:در ابتدا بهد از درست کردن بعلاوه و برگردوندن روبیک اگر خانه ی دو وجهی قرمز سبز در لایه ی میانی باشد باید اون رو از آنجا در بیاریم و سپس با خانه ی سه وجه سفید،قرمز،سبز در لایه ی سوم بگذاریم و سپس فرمول اون حالت رو پیدا کرده و بزنیم؟



2: من فرمول اون حالت رو درست میزنم و روبیکم هم رنگ های استاندارد داره و فرمول رو از چپ به راست میزنم و اون دو تا خانه به سر جای خودشان نمیاد چکار کنم خسته شدم!!!!!

در مورد سوال اول
نخیر. الزامی نیست که اول مهره دو رنگ رو از لایه میانی به لایه سوم ببرید!

در مورد دوم
فرمول اول که گذاشتم برای ایجاد اون حالت هست
مکعب رو که بطور کامل با روش مبتدی حل کردی اگر فرمول اول رو بزنی حتما حالت ایجاد میشه و شک نکن!
و برای اینکه حالت ایجاد شده رو حل کنی باید فرمول دوم رو بزنی که با زدنش مکعب حل میشه و شک نکن!

مطمئن باش یه جای کارت گیر داره و به نظر من فرمول رو صحیح اجرا نمیکنی.

یکبار دیگه به بخش آموزش فرمول ها در فایل آموزشی مراجعه کن

آقای مهدیخانی من ابتدا روبیک رو به روش مبتدی حل کردم سپس اون فرمول رو که در وبلاگ برای درست کردن حالت ru2 گذاشته بودید زدم اما آن حالت درست نشد من میدانم که باید از 42 حالت برای هر دو رنگ حالت مورد نظر را پیدا کرده و فرمول را بزنم اما وقتی من حالت را پیدا کرده و فرمول را میزنم دو خانه به سر جای خود نمیاد یا گاهی وقت ها میاد اما خانه ی 3رنگ به شکل درست در سر جایش قرار نمیگیرد یا اصلا دو خانه درپشت سر هم در ردیف پایین ظاهر میشوند و باید خودمان آن را به سر جایش بیاوریم مشکل من این است
لطفا راهنمایی کنید با تشکر.

فرمول ها در متن گذاشته شده شاید درست نشون داده نشه برا همین در آخرشون end نوشته شده
ایجاد حالت Ru2:
R U' R' U F' U F U' end

حل حالت Ru2:
d R' U' R d' R U R' end

آقای مهدیخانی من ابتدا روبیک رو به روش مبتدی حل کردم سژس اون فرمول رو که در وبلاگ برای درست کردن حالت ru2 گذاشته بودید زدم اما آن حالت درست نشد من میدانم که باید از 42 حالت برای هر دو رنگ حالت مورد نظر را پیدا کرده و فرمول را بزنیم اما وقتی من حالت را پیدا کرده و فرمول را میزنم دو خانه به سر جای خود نمیاد یا گاهی وقت ها میاد ام خانه ی 3رنگ به شکل درست در سر جایش قرار نمیگیرد یا اصلا دو خانه درپشت سر هم در ردیف پایین ظاهر میشوند و باید خودمان آن را به سر جایش بیاوریم مشکل من این است
لطفا راهنمایی کنید با تشکر.

سلام

اگر از استاندارد بودن رنگ های مکعبت مطمئنی، حتما باید حالت ایجاد بشه
رنگ ها باید اینطوری باشه
اگر سفید پایین، زرد بالا و قرمز روبرو قرار بگیره اونوقت رنگ سبز راست، رنگ آبی چپ و رنگ نارنجی در پشت قرار میگیره.
اگر از این مورد مطمئن شدی اونوقت از اجرای صحیح فرمول مطمئن شو
در مورد فرمول ها هم که بطور کامل در فایل آموزشی توضیح دادم.

اگر از این دو مورد مطمئن شدی، اونوقت همونطور که گفتم(سفید پایین، زرد بالا و قرمز روبرو) مکعب رو در دست بگیر و این فرمول رو بزن:
R U' R' U F' U F U' end
که حالت مورد نظر ایجاد میشه برای حلش هم که این فرمول رو بزن:
d R' U' R d' R U R' end
endها برا اینه که فرمول بطور صحیح نشون داده بشه و اونا رو در نظر نگیر
من هر دو فرمول رو تست کردم و صحیح هستن پس اگر باز هم جواب نگرفتی، از دو موردی که گفتم حتما مطمئن باش. یا رنگ های مکعبت استاندارد نیست، یا فرمول رو صحیح اجرا نمیکنی.

اگر جواب گرفتی همینجا بگو
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد